17 juli 'n speciale dag!



17 juli 1998.
Tjeu viert zijn 25 jarig jubileum als onderwijzer. Ik zit samen met mijn collega's en alle kinderen in de kerk. 'n Speciale dag!
In Weert wordt op dat moment 'n jongetje geboren. Erik, mijn eerste kleinzoon. Vandaag wordt hij zeventien. 'n Speciale dag!
Mijnheer pastoor vraagt me tijdens de heilige mis of ik als onderdirecteur enkele woordjes tot Tjeu zou willen richten. Bij het altaar krijg ik geen woord uit m'n bek. Emoties kan ik sinds mijn herseninfarct moeilijk verwerken. Ik ben opa, een speciale dag! Collega Mary Stadt meende dat het jubileum van Tjeu  me zo had aangegrepen.
17 juli 2014.
Een vliegtuig vol met vakantiegangers wordt neergeschoten. Ook die dag blijft jarenlang in onze herinnering, een speciale dag!
17 juli 2015.
De leerlingen van groep 8 van de Kwir worden uit de school gegooid. Anne is tijdens het schoolverlaterskamp met boogschieten geblesseeerd geraakt. De arm uit de kom. Ze kan niet uit de school gegooid worden. Ze krijgt een speciale behandeling op deze speciale dag!